نان خامه ای

مطبخ خانومی

نان خامه ای

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

نان خامه ای

مواد لازم:

کره           50گرم

شکر            نصف ق چ

آب                  200میلی لیتر(1پیمانه)

آرد                   125گرم(1پیمانه سرخالی)

تخم مرغ               4عدد

وانیل                  1/4ق چ

بکینگ پودر            1/4ق چ

خامه فرم گرفته قنادی           250 گرم

طرز تهبه:

آب+ کره+شکر رو در ظرفی می ریزیم و روی حرارت می ذاریم و صبر می کنیم تا آب جوش بیاد.وقتی آب شروع به قل قل زدن کرد آرد رو به یکباره داخلش می ریزیم و تند تند به هم می زنیم تا یکدست بشه.این مرحله رو با حرارت ملایم و حدودا 3دقیقه انجام می دیم به این روش داغ زدن می گیم.داغ زدن رو تا وقتی انجام می دیم که خمیر نرم و یکدستی داشته باشیم که گوشه ظرف جمع بشه.بعد خمیر رو کنار می ذاریم تا ولرم بشه.بعد با همزن  5 ثانیه خمیر رو می زنیم و دونه دونه تخم مرغها رو اضافه می کنیم و با دور تند همزن می زنیم و برای هر تخم مرغ 1 دقیقه می زنیم تا کاملا به خورد خمیر بره.

وقتی تخم مرغها رو اضافه کردیم وانیل و بکینگ پودر رو هم اضافه می کنیم و کمی می زنیم تا مخلوط بشه.کف سینی فر کاغذ پوستی می ذاریم و خمیر رو داخل قیف می ریزیم و با ماسوره شکوفه درشت؛ ماسوره می زنیم.اندازه نونها هم سلیقه ایه من هم درشت زدم و هم ریز.

سینی رو داخل فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 200 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.حدودا نیم ساعت تا 40 دقیقه طول می کشه تا نونها بپزن.بعد از پخت باید داخل نونها کاملا توخالی باشن تا بتونیم خامه بزنیم.

بعد از پخت صبر می کنیم تا نونها خنک بشن بعد زیرشون با نوک چاقو یک سوراخ کوچیک ایجاد می کنیم و داخل نونها رو بوسیله قیف و ماسوره ساده خامه فرم گرفته می زنیم.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: شیرینی ها ، کیکهای تولد وشیرینی های تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 15 ارديبهشت 1396برچسب:کیکهای تولد وشیرینی های تر,شیرینی ها, | 20:7 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.